Det at arbejde med projekter er noget, der passer god til mig, både personligt og fagligt. På begge mine uddannelser PBAIE og Serviceøkonom har jeg haft med projekt og projektledelse at gøre. Det at arbejde mod en deadline og se det, man har lavet i det virkelige liv, er noget jeg ser frem til.
Innovatør
- Design Thinking
- Idegenerering
- Innovationsprocesser
Oplevelses udvikler
- Turisme udvikling
- Event manager
- City udvikler
Forretningsudvikler
- Forretningsmodeller
- Forandringsledelse
- Forretningsanalyser
Projektstyring
Projektstyring og projektledelse er for mig det, at styre og lede mennesker og følge, hvor i processe man er. Det at lave projekter er afhængigt af, at dem, der er på teamet, er klar til at yde det, der skal til. Jeg er et empatisk menneske, som lytter meget til mine medmennesker og er godt til at møde dem, hvor de er. Og dernæst motivere dem ud fra, hvor de er både fysisk og mentalt.
For mig er processerne afhængige af projektet, da de skal passe og komplimenterer hinanden. Et eksempel på en proces til et Innovationsprojekt kan være Design Thinking og Lean Startup. Projekter kan have gavn af processer, som Vandfald eller Stage Gate.
Jeg kan personligt godt lide processer, da jeg er en meget kreativ og iderig person. Derfor bruger jeg processerne som en rettesnor, der hjælper mig med at styre mit fokus og mine kræfter i den rigtigt retning.
Workshops
Jeg synes, workshops er meget vigtige i et projekt, da de både kan være et sted, hvor man modtager læring, men også et sted, hvor man kan lave teambuilding eller højne arbejdsmoralen. Jeg tænker Workshops som et meget vigtigt værktøj i projekter, da man, i det projekt man laver, skal have den rette læring for at kunne komme videre med projektet. Jeg gå også meget op i, at workshops skal faciliteres og styres, så den, der deltager, får mest ud af det. Her vil jeg trække på min viden fra mit serviceøkonom studie, så deltagerne får en god oplevelse. Hvem deltagerne er, er også meget vigtigt, der er forskel på, om det er kolleger, der skal have faciliteret en proces som f.eks Google sprint, eller om det er stakeholders i projektet, alle skal kunne sige, hvad de vil og have mulighed at komme af med deres ideer.
Det, at se mennesker får ideer og får lov til at opleve deres hjernestorme, er noget, jeg synes er et privilegium. Jeg fik allerede smag for at faciliterer innovationsprocesser i år 2012, da jeg som elevrådsformand på Vestjysk gymnasium Tarm faciliterede idegenerering og innovationsproces for gymnasiets 500 elever.
Kommunikatør
Det at kunne kommuniker ens tanker, viden og anden information, det er utroligt vigtigt for mig, når jeg arbejder i et projekt. Med tanker mener jeg, hvilke ideer og visioner jeg har for projektet. Viden er for mig min faglige viden kombineret med praktisk viden eller den viden, der ligge til baggrund for projektet. Anden information er mere generel information, det kan være omkring vind, vejr, infrastruktur eller andre faktorer, der vil have indvirkning på projektet direkte eller indirekte.
Jeg er en person, der er meget observant og suger altid information til mig, da man aldrig ved, om man skal bruge det senere. Jeg kalder det for “Martha” metoden. “Jeg kendte engang en der var…”, derfor har jeg en ide om at problemet skal løses sådan.
Det at kunne tilegne og videregive information, så både projektet med også deltagerne står stærkt, det er en kompetence, som jeg har, men også en kompetence som jeg gerne vil træne mere i mine fremtidige projekter.
Content creator
- Fotografi
- Video
- Basal grafik
Cv.
- professionsbachelor i innovation og entrepreneurship
- serviceøkonom med speciale i turisme
- slagtersvend
Underviser
- Formidlinger
- Underviser
- Foredragsholder
Opret kontakt